Think Vintage, over trends en hoe ze ontstaan II

 

Townhouse Designhotel

 

De hotelversie van Airspace en Airbnb is de keten The Hoxton hotel met vestigingen in Londen, Amsterdam en Parijs en met verwachte vestigingen in Williamsburg, Portland, Los Angeles en Chicago.

https://thehoxton.com/

Een Nederlandse tegenhanger van The Hoxton Hotel is het Townhouse Designhotel in Maastricht. De lanceringscampagne die begon in 2009 heette Stijl, Sex en Soep.

De ingrediënten van deze campagne stonden voor:

Stijl      – design, architectuur en kunst

Seks               – de passie voor het dagelijks leven

Soep               – keuken, authenticiteit en oprechtheid

De elementen van de lanceercampagne uit 2009 komen terug in het concept van Townhouse: het creëren van een sfeer van een Maastrichtse huiskamer. Maastrichts sanitair en tegels van Mosa en Sphinx zijn in de styling gebruikt, aangevuld met de merken Hästens en Artifort.

Ook The Hoxton Hotel hanteert dit concept van het combineren van lokale elementen in een huiskamerstijl; een eclectische mix van vintage stijlen, industriële uitstraling en eigenzinnige lokale elementen.

Pluche meubels, grote tapijten, donkere houten vloeren, wanden met metro tegels en stoere accessoires die in combinatie een gevoel van coolness en gezelligheid oproepen.

In 2017 heeft Townhouse Designhotel na een restyling het woonkameridee van de huisstijl nog verder benadrukt. Ze spreken niet over ‘de lobby’ maar over ‘de woonkamer’. Net zoals de receptie, de keuken is in het midden van de woonkamer. Hotelkamers zijn logeerkamers en je gaat logeren in plaats van overnachten.

De restyling wordt gemotiveerd door de ervaring dat logees steeds meer belang hechten aan huiselijkheid inclusief de nodige ontspanning als tegenhanger van een gejaagde omgeving. De huiselijkheid komt in de styling terug via een leeshoek, een kleine bibliotheek, een spellenhoek, ‘net als thuis’.

Elk tijdstip heeft zijn eigen stijl en als je het succes van deze huidige trend wil verklaren helpt het om te kijken naar de trends die daaraan vooraf zijn gegaan.

Welke trend is het die hieraan vooraf is gegaan?

Interieuracademie erkent je talent!
Ontwerp door: Kracht Concept & Creatie | Ontwikkeld door Designers at Work | Copyright 2019

Hulp nodig?

Bel: 0314 368619 of

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.