Projectmanagement in de creatieve sector

In jouw werk als (zelfstandig) vormgever/ontwerper ligt de focus op het creatieve proces. Dat spreekt voor zich. Maar dat is nog geen garantie voor succes. Voor, tijdens en na zo’n proces heb je ook te maken met het zakelijke aspect zoals budgettering, planning, organisatie en communicatie. Deze onderdelen zijn minstens zo belangrijk als het creatieve deel. Door ook deze onderdelen te beheersen, kun je een concurrentievoordeel behalen, omdat jouw klanten je deskundigheid op dit gebied waarderen. Daarmee neemt de kans op zakelijk succes en continuïteit toe.

Wat kun je met deze workshop

We bespreken (jouw) situatie(s) uit de praktijk en geven daarvoor tips en trucs op het gebied van projectmanagement. Wanneer breng je het zakelijk aspect aan de orde, terwijl je eigenlijk creatief aan de slag wilt?

Er komt bijvoorbeeld een mooie klus voorbij waar je creatieve brein van op hol slaat. Allerlei ideeën schieten je te binnen en dan zegt de klant wat het budget voor het ontwerp is. Jij weet uit ervaring dat dit eigenlijk veel te weinig is, wat nu? De meeste creatievelingen gaan vervolgens aan de slag en stoppen veel eigen (onbetaalde) uren in het ontwerp. Daarnaast komen er soms gedurende het ontwerpproces nog extra vragen van de klant bij, nog meer uren waar je je geen raad mee weet. Na het volgen van deze workshop projectmanagement ben je beter in staat om deze zakelijke aspecten mee te nemen in je dienstverlening.

Jouw docent

Mijn naam is Inge Meester. Na mijn HBO-studie Bouwkunde heb ik als kopersbegeleidster bij een bouwbedrijf gewerkt. Vervolgens als projectleider/bureaumanager bij een interieurarchitecten-bureau. Deze kennis en ervaring gebruik ik nu om als zelfstandig professional ondernemers uit de creatieve sector als (tijdelijk) projectmanager van dienst te zijn. Dit doe ik onder de naam SamenMeester (www.samenmeester.nl).

 

Meer informatie >> Aanmelden informatieavond >>

STARTDATA

LESMATERIAAL



INVESTERING € 299,-


Brochure downloaden >> Docenten >> Literatuurlijst >>

Wat leer je tijdens de workshop

Door deze workshop krijg je inzicht in processen en leer je de juiste instrumenten te gebruiken die naast het vormgeven/ontwerpen bij jouw werk aan de orde komen. Je stelt o.a. individueel een offerte op en bestudeert de opbouw, de inhoud en de achterliggende gedachte van een project. Je krijgt antwoord op vragen uit de praktijk zoals: De klant heeft geen budget, wat nu? Of: De klant vraagt mij steeds iets extra’s te doen. Hoe zorg ik ervoor dat ik dat betaald krijg? Enz.

De praktijk

Het programma wordt uitgewerkt aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden en met behulp van praktische oefeningen. Aan het eind van de workshop heb je een brede basis gelegd om het geleerde direct in praktijksituaties te kunnen toepassen.

Datum en locatie

De workshop duurt een dag (van 9:30 uur tot 16:15 uur, incl. lunchpauze) en wordt georganiseerd in Doetinchem (vrijdag 16 november 2018 bij voldoende belangstelling).

Kosten en inschrijving

De kosten van deze workshop bedragen € 299,- per persoon. Dit bedrag is inclusief materiaal, koffie en thee en exclusief lunch.

Aantal deelnemers

Minimum aantal deelnemers: 5

Aanmelden informatieavond
Interieuracademie erkent je talent!
Ontwerp door: Kracht Concept & Creatie | Ontwikkeld door Designers at Work | Copyright 2018

Hulp nodig?

Bel: 0314 368619 of

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.